Porto Corsica

geplaatst in: Vakantie | 2

Afgelopen zondag vertrokken we van het zuiden op Corsica naar het westen, Porto Corsica! Vorig jaar zijn we hier ook geweest, oorspronkelijk ook voor een weekje maar we bleven twee weken hangen! Het is hier gewoon zo relaxed en fijn, Porto is een schattig klein dorpje met een haventje. Daar zitten restaurantjes en winkeltjes, waar je lekker kunt zitten met uitzicht op de zee en bergen. Het mooie hier is dat je direct aan de bergen zit, bergen aan zee haha! Onze camping ligt op loopafstand van het strand (5 minuten) en het dorpje, ideaal!

Zee Porto

Bergen Porto

Cocktail

We zijn gisteren een middag in de bergen geweest, in de dorpjes Ota en Evisa, niet ver van Porto. Onderweg hadden we super mooie uitzichten en kwamen we geregeld dieren tegen zoals een kudde geiten en een heleboel wilde varkentjes die in de schaduw lagen. We hebben we een keertje echt Corsicaans gegeten met uizicht op de bergen. De Corsicaanse keuken in het binnenland is heel stevig zoals goedgevulde groentesoep, pasta met kaas, grote stukken vlees, heel veel vleeswaren en kazen van geit en schaap. Ook eten ze daar heel veel kastanjes, bijvoorbeeld in de vorm van tiramisu met kastanjemousse, dat was heel erg lekker!

Bergen

Ota

Ota dorpje

Courgette beignets

Courgette beignets, specialiteit op Corsica! Gisteren gegeten bij Chez Felix in Ota, een echt Corsicaans restaurant in de bergen waar veel wandelaars komen.

Geiten

Wilde varkentjes

In de buurt van Ota heb je een oude Genuese brug waaronder de rivier stroomt. Een heel mooi plekje, waar je heerlijk in het heldere water kunt zwemmen!

Oude brug

Brug

Het weer is hier nog steeds heerlijk, constant zon en rond de 30 graden, op dit moment zelfs 35 graden! Gisteravond hebben mijn moeder en ik de zonsondergang bekeken, prachtig. Die is hier zo mooi omdat hij in de zee ondergaat, in het zuiden gaat hij achter de bergen onder en is een stuk minder spectaculair. Elke avond rond kwart voor negen verzamelen zich een aantal mensen om te gaan kijken, heel gezellig! Ik zit hier in Porto nog tot dinsdag, dan vertrekken we helaas richting de hoofdstad van Corsica, Ajaccio, om weer met de boot naar Frankrijk te gaan. Voor nu nog even een aantal daagjes heerlijk genieten!

Porto zonsondergang

Zon Porto

Canneloni broccio

Canneloni met broccio of brousse is een veel gegeten gerecht op Corsica. Dit is canneloni pasta gevuld met broccio, dat is een soort ricotta maar dan van geiten of schapenmelk. Een erg lekker gerecht!