Corsica: Bonifacio

geplaatst in: Hotspots, Vakantie | 6

Bonifacio

We zijn ondertussen alweer voor de 4e dag op Corsica in Bonifacio. Zaterdag vroeg vertrokken we met de Thalys naar Marseille. Die treinreis ging snel en goed, we zaten eerste klas, dit betekende ruimere stoelen, gratis wifi, een ontbijt en drankje inbegrepen en rustigere coupés. Het is wel iets fijner dan 2e klas, maar eerlijk gezegd vind ik die ook prima. In Marseille namen we nog even een treintje van een uurtje naar Toulon. We kwamen om 16 uur aan in Toulon en onze boot naar Corsica vertrok pas 22:30 uur. We hadden dus veel tijd de overbruggen waarin we rond hebben gelopen, gegeten, op terrasjes gezeten en heel moe waren haha. We waren immers als sinds 5 uur uit bed. Uiteindelijk mochten we pas rond 23 uur op de boot, want hij had vertraging. Super moe kwamen we aan in onze, helaas, binnenhut. Dit hutje was echt heel klein, met een stapelbed en douche/wc hokje van 1 vierkante meter en dus geen raam naar buiten! Vorige keer hadden we dat wel en dat is veel leuker en fijner. Gelukkig heb ik wel lekker geslapen die nacht.

Uiteindelijk kwamen we pas om 12 uur ‘s middags aan in Bastia op Corsica in de plaats van 9:30 uur. Daar stond mijn vader ons op te wachten met de auto. Ik heb mijn ouders dit jaar overgehaald om mee te gaan naar Corsica maar zij waren al een paar dagen eerder op het eiland. Voor hun is het de eerste keer en ze vinden het geweldig! Nadat we van de boot kwamen zijn we naar de camping gereden waar mijn moeder zat en hebben we gebruncht. Daarna zijn we in iets minder dan 3 uur tijd naar het zuiden, Bonifacio gereden.

Stadje

Baaitje Bonifacio

Maandag zijn mijn vader, vriend en ik naar Bonifacio geweest, mijn moeder voelde zich niet goed. Hier hebben we heerlijke rond gewandeld door het oude centrum hoog op de rotsen. Je hebt daar een prachtig uitzicht op de kliffen, het haventje van Bonifacio en je ziet Sardinië liggen. Daarna zijn we naar beneden gelopen, wat echt een groot hoogteverschil is, en hebben we aan de haven geluncht. Bonifacio is echt een heel mooi stadje en mag je niet missen mocht je ooit naar Corsica gaan. Toen we aan het einde van de middag weer thuis kwamen voelde mijn moeder zich beter dus zijn we naar het strand gegaan. We reden naar een prachtig baaitje in de buurt en hebben daar heerlijk gezeten tot een uur of 19. Er waren op het strandje maar een stuk of drie andere mensen, super! Dat is zo fijn aan Corsica, overal vind je baaitjes waar bijna geen andere mensen komen!

Baaitje

Gisteren zijn we weer naar het strand gegaan na de lunch en deze keer een bekend strand wat in alle reisgidsen staat genaamd Rondinara. Deze baai is rond, vandaar de naam en echt prachtig blauw. Ondanks dat deze zo bekend is, was het niet overdreven druk, maar gewoon normaal. Hier hebben we heerlijk gelegen, gezwommen, gelezen en mijn moeder geschilderd. Er kwamen een aantal mensen nog kijken naar haar schilderijtje. Rond 18 uur zijn we weer naar de camping gegaan om te douchen en klaar te maken voor het eten. We zijn weer naar Bonifacio gegaan, deze keer met mijn moeder, zij moet er natuurlijk ook geweest zijn! In het oude stadje boven heben we heerlijk gegeten. Daarna zijn we weer naar beneden, naar de haven, gelopen en hebben nog een ijsje gegeten. De uitzichten waren nu ook weer prachtig en anders want nu hadden we avondlicht.

Rondinara

Haven Bonifacio

Waar aten we?

L’Ancura

Een fijn restaurantje aan de haven met lekkere houtoven pizza’s, visgerechten en vleesgerechten. Niet duur en je kunt heerlijk buiten zitten. We hebben hier heerlijk geluncht!

L'Ancura

U Castille

Een restaurant met echte Corsicaanse gerechten zoals aubergine bonifacienne (gevulde aubergine) ravioli met langouste (soort kreeft uit de middelandse zee), gegrilde vis, wild varken en pizza, zoals de pizza Bonifacienne met aubergine. Echt een aanrader maar niet alles is even goedkoop, veel schaaldieren in Corsica zijn vaak redelijk prijzig (een hele langouste, kreeft zonder scharen, is vaak wel rond de 40 euro).

E Rocca Serra Glacier a Bonifacio

Heerlijk huisgemaakt ijs in bijzondere smaken uit Corsica zoals myrthe (kruid/plant die er veel groeit) of Brioccio ( soort ricotta van geit of schapenmelk). Ze verkopen er natuurlijk ook de ‘normale’ smaken.

Kortom de eerste paar dagen was al heel erg genieten hier!

6 Responses

1. Anouk

Wauw, wat een prachtfoto’s! Ben al verliefd op Corsica door alleen naar deze foto’s te kijken! Leuk verslag heb je geschreven van de eerste dagen. Ben benieuwd naar de rest:)

• Nina

Dankje! Heb nu weer even wifi dus morgen komt er een blogje met wat nieuwe foto’s!

2. Nuria

Wat een super mooie foto’s! Ik wil ook graag nog een keer naar Corsica, lijkt me echt heel erg mooi!

• Nina

Is echt super mooi hier, zeker een aanrader om een keertje op vakantie te gaan 🙂

3. Joke

hee Nina, We reizen een beetje met jullie mee door dit mooie verslag. Het ziet er allemaal prachtig uit. Veel plezier 🙂