Vakantie Corsica

geplaatst in: Vakantie | 5

Op de boot

Morgen ga ik op vakantie naar Corsica! Vakantie Corsica, mijn liefde voor dit eiland is groot, vandaar al voor de derde keer. De zomervakantie is toch wel een beetje het hoogtepunt van mijn jaar. Drie weken lang relaxen, lekker weer, lekker eten, tijdloos leven en je niet druk hoeven te maken.Bastia

Tijdens mijn vakantie zullen er gewoon updates blijven komen. Ik heb een aantal ingepland en zal daar ook wel eens updaten. De komende tijd zullen er wat minder recepten dan gebruikelijk online komen, maar wel leuke hotspots in Nederland en daarbuiten. Als ik kook zet ik meestal direct dezelfde dag dat recept online, het is dus lastig om voor drie weken vooruit te koken haha. Er komen wel wat hele lekkere recepten online en ik plaats tijdens mijn vakantie ook nog wat makkelijke receptjes. Ik ga namelijk kamperen en op de camping eten we vaak eenvoudig maar wel lekker!

Calvi

Ik ben gek op tripjes en vakanties, het liefst ga ik elke maand weg! In deel de komende weken een aantal van de leuke plekken waar ik ben geweest en het lekkere eten van daar.

Rivier

Twee jaar geleden kochten mijn vriend en ik onze eerste auto in mei. Begin juli gingen we voor het eerste kamperen met onze auto en een tentje. Vroeger met mijn ouders kampeerden we altijd in Frankrijk, daarom besloot ik dat we naar Italië zouden gaan. Het was toen die hele warme zomer, met ook in Nederland een hittegolf. Het plan was om richting Venetië en omgeving te rijden en dan de stad bezoeken, dorpjes en het strand. Drie dagen voor vertrek twijfelde ik ineens aan dat plan, Venetië, drukte, hitte, ik zag het helemaal niet zitten! Waar dan heen? In Frankrijk was ik overal al geweest.. Ineens had ik het, Corsica! Hoort bij Frankrijk, is een kampeer eiland en schijnt heel mooi te zijn. Beste beslissling ever! We boekten dus een paar dagen voor vertrek snel nog een bootticket vanaf Livorno naar Corsica. Sindsdien zijn we gewoon verliefd, we willen er naar terug komen!

Bonifacio

We reizen morgen met de zon Thalys naar Marseille. Vanaf daar nemen we nog even een treintje naar Toulon en stappen we op de nachtboot naar Corsica. We reizen voor het eerst eerste klas met de Thalys. Voorheen heb ik alleen nog maar tweede klas gereden naar Parijs. Ik ben super benieuwd was het verschil is tussen de twee klassen en zal morgen tijdens de reis een blogje online zetten. We hebben namelijk heel de reis gratis wifi.